25.10.10

haksız hatıralar

haksız hatıralarım var
- o da ne demek?
hani hatıra olmayı hak eden ve etmeyen anılar vardır ya
-nasıl yani?
bakıyorum da herkes hatıralarından bahsediyor. kimi üzücü kimi özlemle anılan hatıralar
-senin de yok mu böyle hatıraların
var tabi ki . ama benim muzdarip olduğum konu, dimağımda bolca bulunan ve hatıra olmayı hak etmeyen hatıralar
-nedir onlar?
rüyalarım
-?
rüyalarım arasında hatıralaşanlar var biliyor musun! başta onları hatıradan saymıyordum, daha doğrusu saymıyormuşum. yani üzerinde düşünmediğim bir konuydu bu. zaten her şey durumu farketmemle başladı. ben rüyalarımı hatıratım arasına taşımış ve mevcut yaşanmışlıklara eklemlemişim.
-rüyalarının hatıra olmayı hak etmemesinin sebebi nedir?
yaşanmamış şeylerin gerçeklerin arasında işi ne? gitsinler istemiyorum onları. onlar madde giysisi giyememiş tahayyüller değil de nedir? onlar anlık olmalı, geldikleri gibi gitmeliler.
-yak o zaman onları
?
-güneşe bakmalısın
güneşe bakınca rüyalardan müteşekkil hatıralarım silinecek mi?
-evet
peki güneş hatıraların yaşanmışlık sonucu mu yoksa rüyalar sonucu mu oluştuğunu nasıl ayırt edecek?
-güneş senin gibi düşünmez sadece parlar, o ayrımı sen yapmalısın
?
-gözlerini güneşe çevirecek ve unutmak istediğin şeyleri bütün varlığınla hatırlayacaksın
olmaz
-neden?
unuttuğum bir kaç rüyam var ve fakat unutmaya çalışacağım rüyalar ile ilişkili şeyler, onları hatırlama riskine giremem
-aslında bir yol daha var
?
-ancak bir daha rüya göremiyebilirsin, bunu göze alabilir misin?
..
-alabilir misin, alamaz mısın?
..
-öyleyse halihazırda rüya-anıların ile birlikte yaşayacak ve yenilerine de kucak açacaksın
neden hep bu ikileme düşmek zorundayım?
-ne gibi?
bir daha acı çekmemek için kalbimi öldürmem gerektiğini söylemiştin
-evet
ve onu gömdüğün yeri bana söylememiştin hatırlıyor musun
-ben unutmam. ne oldu pişman mısın yoksa?
pişmanlık mı? bilmem, bir şey hissetmiyorum ki. sadece onu gömdüğün yere gitmemek..
-evet
yani belki gömdüğün yeri bilseydim onun ziyaretine gidenleri görebilirdim
-seni temin ederim kimse gelmiyor kalbinin başına
..
-üzülme
üzülmüyorum, düşünüyorum artık
-güzel, üzülmek yerine düşünmek..
hoş, eskiden düşünüp üzülürdüm, şimdi sadece düşünüyorum.
-sanırım bu senin için güzel bir haber
belki de.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder