23.3.10

edeb ya hu!





İstanbul Fatih'de bir dükkanın cephesinde duran kozmetik reklamlarının üzerine püskürtme boya ile bir şey yazılmış;
edeb ya hu!
Enteresan geldi bana açıkcası. Birileri oturmuş düşünmüş anlaşılan. Her tarafı dolduran açıksaçık kadın resimleri rahatsız etmiş bu arkadaşları. Her ne kadar damgayı yapıştırdıkları resimler bazı rahatsız edici olanlara nispeten, gayet "tesettürlü" dursalarda, eylemdeki öznellik dikkatimi çekti. Manen diyorlar ki;
-beni rahatsız etme
-ben senin gözümün önüne getirdiğin resimlerden rahatsızım
-senin olduğu kadar benim de hakkım var bu caddelerde ve ben öyle gelişigüzel herşeyi görmek istemiyorum
-dışarda bir yerlerde senin yaptıklarından rahatsız olan insanlar var vb. vb.

Bu yapılanı gören insanlarda genelde iki türlü tepki olacağını düşünüyorum. Ya da düşündümde tepkisizliği de dahil edeyim ve üç tür olsun.
İki türlü tepki ise olumlu ve olumsuz karşılama durumları.
Özellikle olumsuz karşılayanların sorularını tahmin edebiliyorum bunun yanında bu sorulara, duruma olumlu yaklaşanların cevaplarını da tahmin edebiliyorum. Örnek;
A-Sanki bunlar internette, tv'de yada basılı mecmualarda bakmıyorlar mı?
B-Bakar bakar o adamın sorunu, asıl durum zorla herkese göstermek
A-Mahalle baskısı
B-Asıl baskı bize kardeşim, bakmak istemiyorum allah allah ya!
:)
gibi...
Benim bakış açımsa yıllardır protestolarımızı, düşünce sistemimizi ve daha bunun gibi birçok şeyi aldığımız batı kaynaklı hareket halinin karşısında içerden çıkabilmiş olan enteresan bir protesto halinin var olmuş olması.
Açıkcası bu protesto bana Antalya'yı hatırlattı. Antalyalılar yıllarca (belki hala duruyordur) bir binanın yan cephesindeki 18X15 metrelik bir bayan "poposuna" bakmak zorunda kaldı ve kimse buna itiraz etmedi. İtiraz etmedi diyorum çünkü edilmiş olsa bile, biz kamu olarak bunu fark etmedik.
Yapılan protestoyu ne destekliyor ne de yeriyorum. Sadece bana bazı insanların hala düşünüyor olmasını hatırlattığından dolayı anlatma ihtiyacı duydum. Tıpkı bir aralar Osmanlı Cumhuriyeti filmi çıktığı zamanlarda ki gibi...


Not: Her tür reklamda kadının kullanılması ve yine kadınlığın düşürüldüğü noktanın görülmesi adına şu traji komik resmi de eklemek istiyorum. Bu bir kürdan kutusudur. Peki resim ne alakadır?




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder